mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Jumaat, 3 Ogos 2012

Keperluan Nutrisi Sepanjang Kehamilan...


Semasa hamil apa sahaja yang anda makan dan minum merupakan sumber utama nutrien bagi bayi anda. Penting bagi ibu mengandung untuk mempelbagaikan makanannya bagi memperoleh semua keperluan nutrisi ibu dan bayi. Selain daripada itu pengambilan makan tambahan juga membantu memenuhi keperluan zat untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Antara supplemen yang diperlukan ibu hamil ialah Vitalea, B complex, Vitamin  C, OsteMatrix(calcium magnesium) dan Omega Guard (minyak ikan). Vitamin2 tersebut memberi peranan berbeza-beza seperti:

  • Vitalea (LENGKAP DGN IRON) – Multivitamin yang sangat lengkap dengan zat besi. Penting untuk pembinaan sel darah, supaya ibu tidak pitam dan anak membesar dengan sihat. Untuk bacaan lanjut sila KLIK
  • B complex (LENGKAP DENGAN ACID FOLIC), – Lengkap dengan biotin dan folic asid yang sangat perlu untuk pembentukan sel darah merah yang sihat dan secara langsung membantu anak membesar dengan sihat. Si ibu akan turut rasa lebih tenang dan mudah mengawal tekanan perasaan.
  • Vitamin C – Perlu untuk peningkatan sistem imun oleh tubuh. Mamandangkan ia adalah vitamin yang larut air, ia mudah musnah apabila kita berpeluh, terdedah dengan matarhari dan apabila kita stress. So pengambilan vitamin C sangat la penting.
  • OsteMatrix(calcium magnesium) – Adalah kalsium , magnesium dan lengkap dengan Vitamin D. Tanpa vitamin D yang mencukupi ia boleh mengganggu penyerapan zat kalsium itu sendiri. Ianya juga bukan hanya dari kalsium karbonat semata-mata dan ini adalah sangat bagus kerana mengurangkan risiko batu karang dan sembelit.Kalsium perlu bukan hanya untuk gigi tetapi untuk pembinaan sel darah . Sebab itu apabila badan kurang kalsium, ianya akan diambil dari tulang dan ini akan memberi risiko kepada ibu yang melahirkan dan menyusu kekurangan kepadatan tulang dan akhirnya mendapat risiko osteoporosis iaitu kerapuhan tulang.
  • Omega Guard (minyak ikan) -OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis Asid Lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA. EPA menyihatkan jantung & sendi, manakala DHA penting bagi perkembangan & fungsi otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Jika anda ibu yang sedang hamil, amalkan vitamin ini untuk manfaat si ibu serta perkembangan bayi anda.

SET utk 1st trimester
Vitalea (lengkap dengan IRON)
B complex (lengkap dengan ACID FOLIC),
 Vitamin C and
OsteMatrix (Calcium Magnesium)

SET utk 2nd & 3rd trimester
Vitalea (lengkap dgn IRON) ,
B complex (lengkap dengan ACID FOLIC),
 Vitamin C
OsteMatrix (CALCIUM MAGNESIUM) and
Omega Guard (MINYAK IKAN)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk Pertanyaan & Promosi Terkini : 
Sms~ 012-6715001
Email~ eyla7905@gmail.com
Shaklee ID ~ 868889
Jika berminat boleh isi 
Order Form  ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.