mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Rabu, 8 Ogos 2012

GLA atau EPO???


GLA..- salah satu produk yang sangat penting untuk kaum wanita.....kenapa?..jom kita kenali GLA dan kandungannya...


cantik tak bunga kt atas ni....nama bunga ini ialah BORAGE...wah...cmne nak sebut tu?..ha haha....tau tak 

apa makna BORAGE?..
Borage perkataan sejarah yang dikaitkan dengan keberanian, dan herba yang digunakan sebagai perisa wain untuk tentera akan ke medan peperangan. 

kenapa SHAKLEE tidak gunakan bunga EVENING PRIME ROSE?..kan lagi glamer sebab orang suka dengan perkataan EPO (EVENING PRIME ROSE )...

ini kerana, , minyak BORAGE diekstrak daripada biji benih oleh cuaca sejuk , mengandungi omega-6 asid lemak perlu, dengan seberapa banyak yang 25-30% kepekatan asid gama linolenik (GLA). GLA adalah derivatif asid lemak omega-6. Ia adalah asid lemak penting yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin, bahan-bahan seperti hormon dalam badan yang mungkin kira-kira dalam sindrom prahaid (PMS) atau semasa menopaus. GLA juga muncul untuk mengurangkan kepatuhan plak (tompok abnormal deposit mengeras) kepada dinding arteri, seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. GLA membantu untuk melegakan PMS, mengawal kitaran haid, dan melegakan hot flashes dan perubahan mood menopaus.


Sering ditanya mengapa ada sesetengah syarikat menggunakan minyak evening daripada minyak Borage sebagai sumber asid gamma-linolenik,atau, GLA dalam Blend Minyak Pilihan Udo. Selepas semua,minyak Borage adalah lebih murah dan mengandungi lebih daripada dua kali banyak GLA sebagai minyak evening primrose, jadi ini akan kelihatan seperti pilihan yang lebih logik.Walau bagaimanapun, bagi sesetengah syarikat, kuantiti GLA dalam minyak dan harga tidak menjadi faktor utama menentukan kualiti minyak dan aktiviti biologi berfaedah GLA yang harus diutamakan. Manakala minyak Borage digunakan secara meluas di pasaran sebagai sumber GLA,  hasil karya penyelidikan yang mencadangkan minyak evening mungkin lebih baik.
Struktur fizikal daripada Minyak

Minyak dari evening primrose dan Borage bertindak berlainan di dalam badan kerana minyak itu sendiri berbeza dalam beberapa cara.

Evening primrose mengandungi lebih banyak omega-6 asid lemak perlu dan bahan-bahan lain yang bermanfaat 'kecil' yang memainkan peranan penting dalam metabolisme lemak,terutamanya daripada GLA.

 Dalam erti kata lain, GLA tidak bertindak bersendirian dalam badan, ia telah dibantu dari lain-lain nutrien dalam minyak itu sendiri. Atas sebab ini, walaupun kedua-dua evening primrose dan minyak Borage telah ditunjukkan untuk memperbaiki beberapa keadaan seperti tekanan darah tinggi, beberapa kajian menunjukkan bahawa primrose bekerja lebih baik daripada Borage, walaupun evening primrose sebenarnya mengandungi kurang GLA.

Hmmm...nampak macam EPO mengatasi GLA kan?..korang dah mula cuak?...he hehe....baca prenggan seterusnya ^___^

GLA Complex - Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Ia juga mengandungi minyak biji bunga matahari (sunflower seed oil), iaitu sumber asid lemak Omega-6.
GLA Complex Shaklee dilengkapi dengan Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri (salur darah) dan membantu menguatkan sel.

ini yang membuatkan GLA SHAKLEE lagi bagus DARI EPO...- ada sunflower seed oil dan VItamin E,

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan

Biasanya, asid gamma linolenik (GLA) digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *

Manfaat GLA Complex:
1. Melancarkan perjalanan darah bagi membantu dalam masalah  ketidaksuburan pada lelaki dan wanita. Ia menguatkan otot organ lelaki dan membaikpulih fungsi uterus.
2. Asid lemak menjaga kecantikan kuku, rambut dan kulit kepala.
3. Mengurangkan ketidakselesaan semasa pra-haid (PMS).
4. Mengawal penyakit2 kewanitaan seperti endometriosis dan ketulan pada payudara.
5. Mengelakkan kerosakan saraf yang disebabkan oleh diabetes.
6. Mengurangkan simptom ekzema
7. Membantu  pesakit Alzheimer
credit
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk Promosi Terkini:
Contact me: Eyla Hamzah
Shaklee Independent Distributor
[ID No : 868889]
SMS 012-6715001
Email eyla7905@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.