mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Jumaat, 10 Ogos 2012

Lecithin...Si Pemecah Lemak

Bagi yang sudah berkenalan dengan lecithin dalam entry saya yang lepas, pasti dah tau fungsinya kann..?(secara teori...). Ok kali ni saya nk kongsi demo hasil kerja dan kegigihan k ann dari anakkuwira.com tentang bagaimana lecithin menjalankan fungsinya.. 



Mula-mula, ibu tuangkan minyak ke dalam gelas yang berisi air. Seperti yang kita sedia maklum bahawa minyak mempunyai ketumpatan yang lebih rendah dan ia sama sekali tidak akan larut di dalam air.




Ibu cuba kacaukan minyak tersebut dengan air namun hasilnya molekul minyak akan tetap bersatu semula.



Kemudian, ibu pecahkan 2 biji Lecithin di dalam gelas tersebut.




Setelah dikacau, inilah hasilnya.

Molekul minyak kelihatan terurai.

Apabila keadaan ini berlaku, minyak atau lemak di dalam tubuh lebih mudah disingkirkan. Ini baru dengan 2 biji Lecithin.

Lecithin sangat membantu dalam program pengurangan berat badan kerana sifatnya yang boleh memecahkan lemak. Namun kita perlu pastikan kita mengambil fiber dalam diet menu harian agar proses pembuangan lebih lancar.

Lecithin selamat diambil oleh ibu yang sedang menyusukan anak dan mereka yang khuatir dengan masalah kolestrol.


Bagi yang sedang mencari pemecah lemak terbaek & tanpa was2 utk melansingkan diri anda..jgn tunggu lagi, cepat dapatkannya sekarang di mana-mana cawangan SHAKLEE atau bleh order  jer ngn saya :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk Promosi Terkini
SMS ~ 0126715001 (Eyla Hamzah)
Email ~ eyla7905@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.