mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Ahad, 22 Jun 2014

Pelaburan Terbaik untuk Si manja

Teks: MamaQaira

Assalamualaikum…semoga sihat-sihat dan ceria semua pembaca…alhamdulillah masih di beri kesempatan, ruang dan peluang untuk terus berblog 
Blog ku untuk tatapan semua ini berkongsi tentang penyusuan, kesihatan dan kecantikan disamping menjana income bersama Shaklee…bestnya Shaklee!!

Kali ni saya nak bercerita tentang vitamin untuk kanak-kanak..yesss!! anak-anak kita, siapa kata mereka tidak memerlukan supplemen tambahan? Sebenarnya peringkat tumbesaran ni lah amat penting untuk mereka diberi supplemen tambahan. Sememangnya nutrisi lengkap membantu mereka meningkatkan daya tumpuan dan kesihatan diri kerana kehidupan harian mereka yang sangat aktif tidak dapat memenuhi keperluan mengambil makanan seimbang. Jadi, sebagai ibu bapa, kita memainkan peranan penting untuk memastikan bahawa anak-anak kita tidak ketinggalan dalam pelajaran, oleh itu nutrisi dan pemakanan seimbang amat penting.

Perlukah kanak-kanak diberi supplemen tambahan?

~85% kanak-kanak tidak mendapat zat makanan secukupnya dari sajian harian dan lebih suka makan makanan ringan, makanan segera, gula-gula, dsb

Penting pengambilan lebih banyak buah, sayur, serat, protin dan kurangkan pengambilan lemak, terutama lemak tak tepu. Sayangnya jarang kanak2 yg suka makan buah dan sayur, malah ada yang enggan makanan makanan yang disediakan di rumah. Sebaliknya mereka suka makanan segera.

Cara terbaik untuk menggalakkan pemakanan sihat tentunya dari teladan.. Ibu bapa kena makan makanan sihat dan sediakan makanan sihat di rumah.

Dari kajian menunjukkan pelbagai masalah kesihatan kanak2 termasuk asma dan ekzema berkait rapat dengan pemakanan – pengambilan ikan dan bijirin. Kajian yang dibuat ke atas kanak-kanak menunjukkan peningkatan terhadap kesihatan kanak2 yang menghidap masalah di atas setelah menambah pengambilan ikan dan serat, manakala menambah pengambilan buah dan sayur tidak membantu untuk mengurangkan masalah mereka.

Jadi, apa yang anak kita perlukan dari sumber ikan dan bijirin tu?Minyak ikan, Serat, Protein
Namun, menurut environmentalist, pengambilan minyak ikan yang banyak boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan kerana kandungan logam berat seperti merkuri akibat pencemaran air laut. Jadi, dari mana kita nak dapatkan kebaikan protein dan minyak ikan ni?

Minyak Ikan
Omega Guard dibuat dari whole fish, bukan hati ikan dan ia bebas logam berat. Omega Guard juga menyediakan spektrum penuh asid lemak perlu Omega-3 iaitu DHA, EPA, ALA dan sebagainya.

Protein dan Serat
Untuk kanak2 yang dah tak menyusu ibunya lagi, kanak2 yang sering selesema, demam, sembelit, kurang selera makan, malah yang menghidap asma dan pelbagai jenis alahan termasuk ekzema…boleh mengamalkan pengambilan Meal Shakes.Tapi pastikan anak tiada alahan protein soya kerana Meal Shake Shaklee adalah soy based.

Shaklee Mealshake amat perlu untuk anak-anak kita yang aktif kehidupan harian mereka dan tidak  mempunyai kesempatan waktu untuk menikmati makanan seimbang.  Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic.  Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain.  Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.  Pilihan protein soya terbaik anda.

Vitamin C  
Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C. Ia penting untuk meningkatkan sistem imun, kesihatan tulang, gigi, gusi serta struktur am tubuh badan.

Apa yang perlu diambil berat untuk memilih suplemen vitamin yang bagus untuk anak?
1- Suplemen hendaklah diperbuat dari bahan semulajadi yang sesuai dan selamat untuk anak.
2- Berikan suplemen vitamin bila anak perlukannya, kerana nutrien berlebihan boleh memberi kesan kepada kesihatan anak.

Jika anda ibubapa yang menitikberatkan pemakanan seimbang anak-anak anda serta nutrisi yang terkandung dalam pemakanan harian mereka, apa kata cuba amalkan set untuk kanak-kanak ini, pelaburan terbaik untuk si manja anda...



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

 Berminat?
 *****************************************
SMS/WhatsApp: 012-6715001

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.