mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Isnin, 16 Jun 2014

Kenapa Vitamin E dan Vitamin C Perlu Diambil Bersama?

Teks: MamaQaira
Assalamualaikum….Selamat Malam  bagi yang masih celik macam burung hantu..:)

Anakku yang sorng ni pun masih belum “weak” lagi baterinya, esok dah la nak skolah..puas suruh tido ade jer kerja nak dibuat. Besok pagi nanti la kang susah nak bangun…tapi janjinya nak bangun sendiri tak payah kejut pun..mmm…wait n see jer lah pagi esok.

Kalau nak Kulit Cantik..Amalkan Vitamin E dan VitaminC
Sambil sambil tunggu mata nak pejam..Mama nak share satu article ni berkenaan Vitamin E dan Vitamin C. Ape cer E&C..? hihi…ku tahu kedua-dua vitamin ni terkenal untuk kecantikan n aweks mudo giteww…sememangnya saya pun nak kulit cantik, sihat dan aweks mudo lah jugak…semua wanita inginkan kecantikan, betol tak..? tipulah kalau cakap taknak…biar apapun tujuan masing-masing nak cantik, tapi biarlah yang dah kawin tu niat nak cantik untuk encik suami…cantik di luar sihat di dalam, rumah tangga aman dan damai…

Ohhh...Camtu Kisahnya...!
Berceloteh jangan sampai terlupa…tadi saya nak citer pasal vitamin E dan Vitamin C nih. Sebenarnya kedua-dua vitamin ini lebih baik kesannya jika diambil bersama, maksudnya jika kita mengambil Vitamin E, sebaiknya perlu juga mengambil vitamin C. Kedua-dua Vitamin ini menyokong di antara satu sama lain dalam fungsi antioksidan. Walaupun vitamin E mempunyai keupayaan untuk bertindak sebagai antioksidan, ia memerlukan pertumbuhan semula selepas ia "menyembuhkan" kerosakan  sel akibat radikal bebas sebelum ia boleh berfungsi dengan baik lagi. Vitamin C dalam sel-sel anda mengembalikan fungsi antioksidan vitamin E supaya ia boleh terus berjuang untuk mempertahankan kerosakan tisu.

Haaa…tu diaa..sebab tu siapa yang amalkan pengambilan Vitamin E dan C ni nampak lebih mudo dari usia sebenar-sebenarnya,  kerana vitamin E ni lah yang bekerja keras untuk mempertahankan sel dari mengalami kerosakan akibat radikal bebas.

Oraitt..rasanya dah tercapai hajat nak share ilmu yang saya dapat tu, kadang-kadang kita kene rela berkorban beli lebih daripada satu jenis supplemen untuk mendapat kesan yang lebih baik atau optimum. Pelaburan untuk kesihatan…kalau dah yakin produk tu bagus, takyah la sayang duit sangat. Kesihatan lebih berharga dari wang ringgit.

Kalau nak tahu The Most Powerful Vitamin E and The Best Vitamin C ever…tengok dalam gambar kat bawah…kenal tak? Haa…tentulah Vitamin E Shaklee dan Sustained Release Vita-C Plus, semestinya pilihan saya :)

Vitamin E dan Vitamin C
Antioksidan E dan C
Jom...rasai sendiri kehebatan dua antioksidan ini, untuk kesihatan dan kesejahteraan tubuh serta kecantikan luaran. Pastinya dari sumber semulajadi, tanpa pewarna dan perasa tiruan.

Sumber


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

 Berminat?
 *****************************************
 PM: MamaQaira
SMS/WhatsApp: 012-6715001

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.