mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Isnin, 5 November 2012

Meningkatkan Kecerdasan Minda & IQ Kanak-kanak..


Adakah kanak-kanak juga memerlukan pengambilan vitamin? Jawapannya , ya perlu sebab dunia kita sekarang ni bukanlah dunia yang sihat..macam2 masalah yang mempengaruhi kehidupan kita utk berjaya..seperti:
·                     Tekanan
·                     Lesu
·                     Kurang tidur 
·                     Kurang focus
·                     Sakit kepala
·                     Lemah daya ingatan

Sebagai ibu bapa prihatin, pasti inginkan anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.

·         Dari lahir sampai usia tiga tahun, perkembangan otak sangat sensitif dan bergantung terhadap gizi bayi dan anak-anak. 75% dari kapasiti otak mereka berkembang selama waktu ini. Kerana itu bayi harus diberi susu ibu, dan ibu hendaklah menjaga diet agar mendapat nutrient yang mencukupi untuk dirinya bagi menjaga tahap penting dalam perkembangan bayi.

·         Setelah usia dua tahun, diet anak harus mengandungi cukup rendah lemak untuk mengelakkan perkembangan penyakit jantung, obesiti, dan masalah kesihatan yang lain di sepanjang pembesaran mereka.

·         Pada usia lima tahun, otak anak telah berkembang sebanyak 90%.

·         Antara usia 11 dan 16, anak-anak mengalami growth sput, selari dengan pertambahan berat badan, pembentukan otot dan kematangan alat reproduksi.

Oleh itu, pilihan untuk ibu bapa bagi melengkapkan keperluan harian anak-anak, kini boleh diperolehi di Shaklee.
  Vita-Lea® for Children Chewable
·         Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas.
·         Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
·         Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
·         Baik untuk kesihatan
·         Sumber harian tambahan bagi vitamin B

                              Chewable Vita-C™ 100 mg
Vitamin C memainkan peranan penting dalam memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh dan juga penting untuk tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan yang baik.  Vitamin C tambahan diperlukan bagi ibu-ibu mengandung dan yang sedang menyusukan bayi di mana diet harian sahaja tidak mampu memberikan vitamin C yang mencukupi. Chewable Vita-C dengan rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren.  Ia ideal juga untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.
sumber: shaklee.com

SHAKLEE Lecithin

Lecitin mengandungi choline yang sangat perlu untuk otak berfungsi. Lecitin meningkatkan bekalan choline dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak
·                     berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc.
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin.
SHAKLEE B-Complex

Shaklee B-Complex sangat penting dalam
·                     Membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein,
·                     Anti stress (sebagai penenang),
·                     Membantu meninggikan sistem pertahanan badan,
·                     Menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan
·                     Membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik)
Jadi, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya penumpuan akan menjadi lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.


SHAKLEE OmegaGuard

SHAKLEE OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.

SHAKLEE Meal Shake

Pemakanan yang berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang....Bagi ibu-ibu yang mempunyai lebih budget, adalah sangat digalakkan untuk membekalkan anak-anak dengan minuman "Meal Shake" dari Shaklee. Dengan kehidupan aktif anak-anak, mereka kurang mempunyai masa untuk duduk dan menikmati makan dengan sempurna. Oleh yang demikian Shaklee Meal Shake merupakan initiatif yang bagus dalam memastikan kita dapat membekalkan nutrient dan mineral yang penting untuk tumbesaran anak-anak kita. Shaklee Meal Shake ini, membekalkan 19 nutrient dan mineral penting yang perlu untuk tumbesaran anak-anak. Selain itu Shaklee Meal Shake ini juga merupakan sumber Kalsium yang tinggi dan diperbuat dari soya bermutu tinggi untuk menampung keperluan protein anak-anak. Di datangkan dalam perisa vanilla yang sangat lazat.
_______________________
  • Bagi anak2 yg masih besekolah rendah( 7-12thn) atau berusia 2-6thn , memadai berikan mereka MealShake dan Omega. 
  • Bagi yang di peringkat sekolah menengah dan ke atas, boleh berikan mereka MealShake dan Omega dan tambahan B Complex, dan Lecitin.
credit cery

Juga boleh baca artikel yang berguna di link berikut:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.