mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Jumaat, 14 September 2012

ESP yang Hot Stuff...!!

850 g / RM 121



Energizing Soy Protein (ESP)

Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu satunya produk dlm pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. 

Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.Sangat sesuai utk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala kandungan Indeks Glisemik (GI) yg rendah menjadikan ia sgt sesuai untuk pengidap diabetes.

Satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

ESP diiktiraf seluruh dunia dgn mempunyai kajian klinikal serta mempunyai kualiti protein yg tinggi yg pernah dihasilkan. Kacang soya yg digunakan hanya mengandungi “non-GMO” yg mana ia diproses pada kadar suhu yg rendah.

Dengan penghasilan ESP daripada kacang soya ini ia memberi sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Manfaat Utama: 
  • Awet muda ~ asid amino penting utk membina otot, kuku, rembut, darah, organ, kulit dan lain2. Pengambilan yang kerap dan adalah kunci kpd awet muda.
  • Baik untuk hormon ~ Kacang soya kaya dgn isoflavones. Fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia mambantu merendah paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat ~ Genistein dalam kacang soya terbukti dpt mengekang pertumbuhan dan perebakan sek kanser. Ia juga sgt baik utk pemulihan uterus, ovari, monopous dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja ~ Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, anti penuaan, percepatkan sembuh luka dan kurangkan kesan parut.
  • Membekal tenaga ~ membekal tenaga dgn segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik utk kekal bertenaga, cegah migrain, imsomnia dan stress.
  • Membaiki pigmentasi ~ mengatasi masalah bintik hitam, kedutan dan kesan penuaan.
  • Membaiki memori ~ meningkatkan kualiti memori, vitaliti dan ransangan.
Kepentingan Protin: 

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dlm badan serta  merupakan komponen utama hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi.
Maka setiap organ memerlukan protin. Oleh itu kekurangan protin boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, hilang kepejalan otot, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon yng akhirnya boleh membawa kpd kegagalan fungsi organ.

Cadangan Pengambilan:
2-3 kali sehari, 2 sudu besar (perut kosong).

Untuk Resepi Bancuhan ESP yang Besttt sila KLIK DI SINI



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.