mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Isnin, 23 Julai 2012

Supplemen Untuk Meningkatkan Kesuburan

    Shaklee juga menawarkan rangkaian suplemen bagi membantu meningkatkan kesuburan pasangan yg menginginkan kehadiran cahayamata setelah sekian lama berusaha. Di sini terdapat beberapa supplemen yang dapat membantu kesuburan seterusnya meningkatkan peluang untuk hamil...insyaallah, berkat usaha dan doa impian anda akan tercapai. 
    Jom, kita tengok supplemen yg berkaitan & fungsi-fungsinya.... 


Suplemen B-Complex Shaklee lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.



Satu tablet zinc complex Shaklee membekalkan 15mg zinc (zinc gluconate). Unutk isteri, zinc menggalakkan tubuh badan menggunakan secara efisien hormon estrogen dan progestron, sekaligus mengurangkan risiko keguguran di awal kehamilan. Bagi suami pula, pengambilan zinc membantu dari segi kuantiti sperma serta mengekalkan penghasilan hormon testosteron.



     Keistimewaan Vita-E Complex Shaklee adalah ianya lengkap dgn Selenium. Satu capsule sehari membekalkan 400IU vitamin E dan 10mcg Selenium. Vitamin E merupakan salah satu anti-oksidan yg dikatakan mampu menghasilkan sperma dan ovum yg lebih berkualiti.. Selenium pula membantu untuk memaksimakan penghasilan sperma dan menjadikan sperma bergerak lebih tangkas.
     Selain daripada itu, pengambilan Vitamin E juga membantu dlm kehidupan seksual suami dan isteri. Bagi suami, Vitamin E membantu suami lebih bertenaga, mudah teransang, mempunyai ereksi yg lebih lama serta mampu menghasilkan orgasma yg berkualiti. Bagi isteri pula, Vitamin E membantu menstabilkan  hormon seterusnya membantu meningkatkan daya seksualnya.


    Satu tablet Vita C komplex membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dlm tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kuliti sel sperma. Sperma yg tidak tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah utk bersenyawa dgn ovum.


      Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.



    Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon serta mengawalatur kitaran haid. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenalpasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dpt ditingkatkan. 
    Selain itu, GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma utk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut.


     Omega Guard merupakan suplemen 'fish oil' yg mengandungi 7 jenis asid lemak Omega 3. Asid Lemak Omega 3 adalah penting utk penghasilan sperma yg berkualiti dimana pergerakan sperma menjadi lebih tangkas dan cekap. Asid lemak Omega 3 juga mampu meningkatkan peredaran darah pada alat kelamin suami seterusnya meningkatkan kesuburan.
credit

Cara pengambilan suplemen

Suami
B-Complex, Vita-Lea, Vita-C, Zinc, Vita-E dan Omega Guard - 1 biji sehari

Isteri
B-Complex, Vita-Lea, Vita-C, Zinc, Vita-E - 1 biji sehari
GLA Complex - 2 biji sehari

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Untuk Promosi Terkini

Contact me ~ Eyla Hamzah
~Shaklee Independent Distributor~
ID No ~ 868889
SMS ~ 012-6715001
email ~ eyla7905@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.