mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Khamis, 12 Julai 2012

Rahsia Kekal Sihat Tun Mahathir...


Tun Mahathir pun makan vitamin Shaklee..wahhh...mari baca...
SHAKLEE Set A sesuai untuk semua peringkat umur demi kesihatan optimum..

Wahh...tak sangka..Tun Mahathir pun makan vitamin Shaklee..cayalah Tun Mahathir..sehari mesti sebiji multivitamin Shaklee beliau amik..jom kita baca "Rahsia Kekal Sihat Tun Mahathir Di Usia Emas" .. (credit to Mommy Lyna dan Ibuhakimhaikal)


Siapa yang tidak kenal dengan bekas perdana menteri Malaysia ke-4, Tun Mahathir Mohamad. Kini beliau meniti jusia emas, 86 tahun namun masih cergas dan cerdas. Menghampiri usia 90 tahun, Tun Mahathir masih mampu memberi pandangan yang bernas terhadap sesuatu isu. Apakah rahsia beliau?

1. Tidak menghisap rokok
Kita pun dah sedia maklum bahawa merokok membahayakan kesihatan. Malah pada kotak rokok pun ada tulisan seumpamanya. Jauhilah rokok demi sebuah kesihatan.

2. Tidak minum arak
Sebagai umat Islam, arak adalah minuman yang diharamkan. Banyak kerosakan yang boleh berlaku hanya sebab meminum arak. Ingat kisah seorang ulama yang ditawarkan 3 benda: arak, zina atau membunuh. Beliau memilih arak atas sebab dosa paling ringan (dosa tetap dosa tak kira ringan ke berat ke). Akhirnya selepas minum arak, beliau mabuk, melakukan zina dan membunuh perempuan tersebut.

3. Makan secara sederhana
Sunnah Nabi menyuruh kita makan apabila lapar, berhenti sebelum kenyang (tapi biasanya kita makan sebelum makan, berhenti bila dah tak muat nak sumbat :p). Sederhana dalam pemakanan menjaga perut dan badan. Yang penting, sumbernya mestilah halal.

4. Mengambil vitamin
Sebagai seorang yang sibuk dan hidup ke sana-ke mari, pengambilan vitamin membantu kita mengawal stress, memberi tenaga, menguatkan minda dan kesihatan badan secara amnya. Vitamin bukanlah ubat yang patut diambil bila perlu sahaja. Ia adalah tambahan kepada nutrient harian dalam makanan kita dan sebagai antioksidan.
Mengambil vitamin semasa sudah sakit kadangkala tidak seperti cuba menampal lubang pada paip yang bocor tanpa menutup punca air tersebut. Pengambilan vitamin yang konsisten umpama menjaga paip tersebut dari sebarang kemungkinan untuk bocor.

Salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga ke usianya sekarang ialah beliau mengamalkan pengambilan 1 pil multivitamin jenama“Shaklee” setiap hari.

5. Tidur yang cukup
Tubuh kita umpama sebuah mesin yang tak henti2 membuat kerja. Adalah penting untuk memberi ‘mesin ini’ waktu untuk berehat dan membaikpulih komponennya.
Katan Tun Mahathir, amalan2 di atas sedikit sebanyak boleh mengurangkan risiko penyakit kronik, namun penyakit ini kurniaan Tuhan. Tapi kita berusaha untuk menjaga kesihatan kita.
Sementelah, bagi kita terutama ibu bapa, haruslah sentiasa sihat, bijak dan cerdas. Kita bukan saja nak membesarkan anak, tapi juga mendidik mereka agar menjadi individu yang bijak, cergas, sihat, cerdas. Lebih2 lagi kalau nak jadi bijak macam Tun Mahathir, beliau dah kongsikan tipsnya. Jadi, atas pilihan kita bukan?

Ini set asas vitamin Shaklee:
Shaklee Set A ~ Kesihatan Optimum

Vitalea (Multivitamin) 


1.    Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral penting yang lengkap untuk keperluan tubuh seharian.
2.       Membantu meningkatkan kecerdasan minda dan sistem imuniti badan.
3.       Memulihkan selera makan dan melancarkan process pencernaan.
4.       Penting bagi prosess pertumbuhan.
5.       Menyeimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan.
6.       Melengkapkan nutrient yang kurang.
7.       Membantu penyerapan zat dari makanan. 
Vita-C Sustained Release

1.      Membantu dalam meningkatkan imuniti badan.
2.       Membantu dalam penyerapan zat besi.
3.       Membantu dalam proses pemulihan sel, seperti luka.
4.       Membina kolagen untuk menguatkan dan menyegahkan tisu dalam badan.
5.       Menjaga ketahanan badan dari selsema.
6.       Menstabilkan bahan kimia dalam badan.
B Complex

1.      Menukarkan gula dalam darah kepada tenaga.
2.       Mencegah kelesuan dan kemurungan.
3.       Membantu kelancaran urat saraf.
4.       Mengelakkan stress.
5.       Mengelakkan sembelit.

Kalau nak cuba multvitamin macam Tun Mahathir, multivitamin atau dikenali juga Vita-Lea.


“terima kasih kepada shaklee..
saya bkerja sbgai nurse yg memrlukan sya bkerja shift stiap hari+tanpa tido yg cukup+menjaga anak2+stress di tmpt keje dan dirumah mbuatkn sya makin tertekan...tambahan keje di waktu mlm yg mudah letih mbuatkn sya sering tertido pd waktu keje...sya juga ada mbuat bisness kecil2 yg mmerlukan sya lebih masa+komited shingga kan sya sering merasa letih...
alhamdulillah...
baru seminggu sya try vitamin ni mmg nampak sya lebih bsemangat skit keje harian sya mengurukan anak2+saya dpt tido yg cukup dan berkualiti di waktu mlm+stress yg saya sering alami agak berkurangan...alhamdulillah,sakit kepala sya alami dulu pn makin berkurangan...malah jika sya penat pd waktu siang...dan jika sya menyambungkan kerja pd waktu mlm pn sya tidak akan merase letih+lesu..kerja shift spanjang hari juga dpt sya lakukan...”..
Pn. Elly, mom of 2.K.L
Alhamdulillah..supplemen ni ikhtiar kita sahaja dalam menjaga kesihatan kurniaan Allah dan juga ikhtiar kita menghadapi stress ujian Allah...Surah Al-Baqarah (2):155, Firman Allah yang bermaksud:Allah menguji seseorang itu dengan perasaan takut, kelaparan, kekurangan harta, nyawa dan hasil buah yang tidak menjadi dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang bersabar”.

*credit to Cery via laila

Kesimpulannya, SHAKLEE Set A ni sesuai untuk semua peringkat umur tak kiralah student ke, lelaki ke, perempuan ke, guru, ibu bapa, anak-anak..semua boleh cuba..pilihan terpulang pada anda..tiada paksaan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.