mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Jumaat, 2 Mei 2014

Cyst dan Fibroid ~ Jangan Biarkan Berulang Lagi

Cyst adalah salah satu ketumbuhan abnormal sel dalam badan yang disebabkan oleh factor radikal bebas. Begitu juga dengan fibroid, yang mana ia boleh berlaku pertumbuhan semula jika radikal bebas itu tidak dikawal dengan antioksidan. Pernah terjadi operation membuang cyst sampai 2,3 kali, kenapa ini berlaku? Ya, kerana antioksidan dalam badan tidak mencukupi menyebabkan ia recurrent.

Bagaimana Ingin Mengawal Radikal Bebas?
Radikal bebas dapat dikawal melalui pengambilan antioksidan yang terdapat dalam makanan harian seperti anggur hitam, buah beri, strawberi dan buah-buahan lain yang kaya dengan vitamin C. Namun sukar untuk mengukur kandungan vitamin yang terdapat dalam makanan tersebut kerana factor alam sekitar & penyediaan yang boleh menggangu kandungan vitaminnya.


vitamin antioksidan
Vitamin Antioksidan

Bagi saya untuk menyokong kekurangan vitamin dalam diet harian lebih senang mengambil supplemen. Antara vitamin yang tinggi antioksidan ialah vitamin A, Vitamin C dan Vitamin E. Selain itu pengambilan GLA juga sangat penting dan telah terbukti membantu dalam pengecutan cyst.

Pemakanan amat mempengaruhi kesihatan, sebab itu kita mesti berjaga-jaga dengan apa yang kita makan dan pastikan pengambilan vitamin, zat galian dititikberatkan. Penyakit memang ada dalam tubuh manusia, cuma ianya tidak aktif. Untuk mengelakkan ia aktif, pastikan antioksidan dalam badan mencukupi. Namun adakah ia satu jaminan bahawa kita tidak akan mendapat penyakit. Ianya sebagai langkah berjaga-jaga kerana penyakit itu datangnya daripada Allah jua.

Namun kita perlu berusaha untuk mengekalkan kesihatan tubuh badan kita. Bagi saya dengan memilih supplemen Shaklee ianya pilihan tepat. Produk 100% semulajadi dengan high quality dan mempunyai kelulusan serta sijil HALAL.

Untuk maklumat lanjut:
SMS/WhatsApp: 012-6715001
PM: Fpage ~ MamaQaira 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.