mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Jumaat, 19 Oktober 2012

ESP dan Set Kehamilan


Adakah anda sedang hamil dan bakal menyusu bayi anda secara ekslusif dengan susu terbaik iaitu susu ibu...? Jika ya..buatlah persediaan dengan mengambil makanan tambahan atau supplemen yang terbaik untuk memastikn keperluan zat, vitamin dan mineral mencukupi utk tubuh badan sendiri dan bayi anda juga. Bayi yg menyusu akan mendapat zat daripada apa yg kita makan...so, pastikan sumber makanan yg terbaik dan memenuhi keperluan nutrisi utk perkembangan bayi yg sihat.
Di Shaklee kami menawarkan set kehamilan dan juga set penyusuan. Vitamin yg terdapat dalam set ini juga sesuai diambil oleh sesiapa sahaja sepanjang masa untuk mengekalkan kasihatan menyeluruh.

ESP sumber protein yang sangat diperlukan oleh tubuh.
ESP bukan sahaja boleh diambil oleh ibu menyusu ataupun untuk kesihatan kulit tetapi sebenarnya boleh diambil oleh sesiapa sahaja. Ini kerana Protein adalah struktur asas manusia, jadi sangat penting untuk mendapatkan sumber protein yang baik untuk tubuh badan kita.
Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti :
·         Membina sel-sel baru,
·         Menggantikan tisu-tisu badan yang lama atau tua dengan tisu-tisu yang baru,
·         Menggantikan tisu-tisu yang rosak atau cedera dengan tisu-tisu yang baru.

    * APA yg BEST tentang ESP ?
·         merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian.
·         Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol.
·         Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.
·         Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.
·         Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.
·         Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
·         Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
·         Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

 
      Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, Bantu hilangkan parut jerawat di muka, Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
   
      ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.

Kesimpulannya : ESP soya protin terbaik dgn membekalkan 9 asid amino penting utk pertumbuhan sel, ia membantu penyerapan lebih baik semua supplemen, memberi kesan yg optimum dan cepat berbanding mereka yang tidak mengambilnya.

Selain ESP, mereka yang hamil juga digalakkan mengambil vitamin penting dalam Set kehamilan Shaklee yang mengandungi:
Vita-lea Iron formula : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Mengandungi iron formula yang membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh.

Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.

OmegaGuard : membantu pembentukan sel otak janin. Pengambilan hanya dibenarkan selepas bulan ke-4 kehamilan (trimester ke-2). Anak-anak yang ibunya mengambil suplemen Omega-3 juga mempunyai nilai yang lebih tinggi pada koordinasi mata dan tangan, kemampuan berbicara, lamanya waktu berbicara, dan jumlah kosa kata yang mereka miliki berbanding dengan kanak-kanak yang ibunya tidak mengambil Omega-3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.