mamaqaira choice

mamaqaira choice
Shaklee Independent Distributor at Puncak Alam and Saujana Utama Selangor. Delivery throughout Malaysia | eyla7905@gmail.com | 012-6715001 | ID: 1131998

Selamat Datang

BLog ini khas untuk semua pembaca...pelbagai info & perkongsian tentang vitamin/supplement semulajadi untuk kesihatan seisi keluarga...istimewa juga untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang…

Ahad, 17 Februari 2013

Bahaya Senggugut & Penawarnya


Tidak tahan dengan kesakitan yang sering melanda setiap bulan? Itulah yang terpaksa dihadapi oleh sesetengah wanita dan kebanyakkan pernah mengalaminya iaitu simptom PMS semasa haid. Sesetengahnya mengalami tahap kesakitan yang melampau sehingga terpaksa MC atau mengambil cuti rehat, masalah ini tidak boleh dipandang ringan. Boleh baca lebih lanjut tentang senggugut di DI SINI ~ penerangan dari Dr Hamid Arshat

Apa itu senggugut?

Sakit ketika datang haid atau senggugut adalah satu masalah yang biasa dialami oleh banyak wanita dan lazimnya dialami oleh gadis yang baru meningkat remaja. Keadaan ini digelar " primary spasmodic dysmenorrhea" dan tidak semestinya menandakan sesuatu penyakit.

Ramai dikalangan wanita yang risau samada senggugut bolih menyebabkan kemandulan. Ini tidak benar dan senggugut biasanya akan hilang setelah gadis berumahtangga dan mendapatkan anak apa anda tidak percaya. Kehamilan dan kelahiran dapat mengatasi masalah kesempitan pada saluran rahim yang menjadi punca pada senggugut. Walau demikian sebahagian kecil dari mereka akan menghadapi masalah ketidaksuburan dan mudah gugur kandungan jika senggugut itu berterusan selepas kahwin. Mereka ini mungkin mengidap penyakit ‘endometriosis’

Bagaimana untuk mengatasinya?

Doktor juga menyarankan kita mengambil ubat@supplemen bagi mengatasi masalah ini daripada berterusan. Namun pemilihan supplemen semulajadi adalah lebih selamat berbanding ubat yang mengandungi dadah.

Supplemen Shaklee juga antara pilihan terbaik kerana terdapat set untuk meraka yang mengalami PMS. Bagi anda yang mempunyai masalah ini amat bertuah mengenali produk ini kerana dengan pengambilan supplemen ini juga dapat mencantikkan kulit terutamanya GLA. Di mana dgn pengambilan GLA secara konsisten juga dapat mengatasi jeragat dan pigmentasi..hasilnya kulit yang lebih licin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~   
       
Jom kita tengok apakah supplemen yang dicadangkan untuk mengatasi masalah PMS-senggugut ini:~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~GLA Complex~~~~~~~~~~~~~~~~
Pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi.

Wanita yang menghidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik ( sejenis asid lemak yang penting ) dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan GLA tambahan dapat meringankan symptom senggugut.
Ianya juga dapat mengurangkan kesensitifan payudara dan mengawal keinginan makanan manis-manis

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ostematrix~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wanita yang mengambil calcium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut.
Sebelum haid bermula, PARAS BEKALAN KALSIUM AKAN MENURUN menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain symptom senggugut. 
Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta symptom-simptom yang lain. Selain itu, wanita yang menghidap senggugut juga kekurangan Magnesium.


~~~~~~~~~~~~~~~~Shaklee Bcomplex~~~~~~~~~~~~~~


Vitamin B-complex khususnya vitamin B5 ( asid panthothenik ), B6 dan B12 telah terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.

Vitamin B5 membantu mengurangkan rasa tertekan dan ianya diperlukan oleh kelenjar adrenal.

Vitamin B6 membantu mengurangkan penyimpanan air, menambahkan aliran oksigen kepada organ wanita, juga membantu menstabilkan paras estrogen ke tahap normal.

Vitamin B6 juga meringankan symptom-simptom fizikal dan mental termasuk kembung perut, pening, kerimasan dan perasaan marah-marah.

Vitamin B12 membantu meringkankan tekanan, menghindar anemia dan ianya diperlukan untuk semua fungsi badan



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease 



 Berminat untuk mencuba supplemen Shaklee? 
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Sms~ 012-6715001 (Eyla Hamzah) 
Email~ eyla7905@gmail.com 
Shaklee ID ~ 868889

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.